لایف استایل | زیبایی و سلامتی

لایف استایل | زیبایی و سلامتی

لایف استایل | زیبایی و سلامتی

لایف استایل | زیبایی و سلامتی

  • ۰
  • ۰

لمینت دندان

 

همه افراد دوست دارند در هنگام خندیدن زیباترین لبخند را داشته باشند. یکی از روش های درمان زیبایی دندان که سطح رویی دندان را پوشش می دهد لمینت نام دارد که امروزه بسیار پرطرفدار و محبوب است. استفاده از روش لمینت دندان یکی از رایج ترین درمان زیبایی دندان محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد.

لمینت دندان در تهران در واقع پوششی بر روی دندان های شکسته، بد فرم و بد حالت است که یک لایه هم رنگ دندان بوده و فرم و رنگ دندان را اصلاح می کند و فاصله ی بین دندان ها را پوشش می دهد و به داشتن دندان های زیبا کمک می کند تا لبخند زیباتری داشته باشید. برای پیاده سازی لمینت دندان در کرج بر روی دندان از مایعی به نام ونیر  استفاده می کنند که در صورتی که در لابراتور ها ساخته می شوند و از جنس سرامیک هستند، به آن ونیر سرامیکی می گویند و ونیری که در مطب ساخته می شود از جنس کامپوزیت است که به آن ونیر کامپوزیت دندان در کرج می گویند.

 

معایب لمینت

  • غیر قابل بازگشت بودن: به دلیل تراش سطح دندان
  • عدم ثبات لمینت بر روی دندان: اگر به درستی نصب شود هیچ وقت از دندان جدا نمی شود ولی در صورتی که دندانپزشک از چسب بی کیفیت استفاده کند، احتمال جدا شدن از دندان وجود دارد. در این صورت باید به دندانپزشکی در تهران مراجعه شود تا مجدد بر روی دندان قرار بگیرد.

در واقع باید گفت طول عمر دندان های لمینت به مهارت دندانپزشکی، بهداشت دهان و دندان، نخوردن و گاز نزدن بر غذاهای سفت و تغیر دمای گرم و سرد دهان بستگی دارد.

 

انواع لمینت

کامپوزیتی: این نوع نیازی به تراش سطح دندان ندارد. نیازی به قالب گیری ندارد و کامپوزیت بر روی دندان قرار می گیرد و مینای دندان را پوشش می دهد و از آن مراقبت می کند. ثبات رنگ در این نوع کمتر است ولی قیمت کامپوزیت دندان در تهران نسبت به نوع سرامیکی ارزان تر بوده.

تراش کمتر دندان در این روش کامپوزیت دندان از مزیت های آن محسوب میشود.

سرامیکی: در این روش دندانپزشکی در کرج و متخصص در این زمینه با دقت بسیار نیم میلی متر از سطح دندان را می تراشد. و دندان را قالب گیری می کند و سرامیک خاص را که قطر آن 2 میلی متر است و در لابراتور حالت گرفته را با چسب مخصوص و با دقت به دندان می چسباند.

این روش مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارد، داراری ظاهر زیباتر و ثبات رنگ بیشتر است و البته هزینه بیشتری نسبت به نوع کامپوزیتی دارد. هر دو روش در کلینیک دندانپزشکی انجام می گیرد.

بلیچینگ: یکی از بی خطرترین روش های سفید کردن دندان ها بلیچینگ است. بلیچینگ در تهران یعنی سفید کردن دندان ها به وسیله ی اشعه  با اعمال تغیر  رنگ در مینای دندان که  هیچ گونه آسیبی به دندان ها وارد نمی کند و همچنین باعث می شود مدت طولانی تری سفیدی دندان ها پایدار باشد. این تکنیک غیر مخرب که طرفداران زیادی دارد و در دسته ی سالم ترین روش های سفید کردن دندان ها به شمار می رود. در واقع بلیچینگ در کرج روشی بسیار متفاوت از لمینت است. بلیچینگ در کلینیک دندانپزشکی در تهران تنها باعث تغیر رنگ دندان های اصلی خود شخص می شود  و هیچ گونه آسیبی در پی ندارد و همچنین قابلیت اصلاح فرم دندان را ندارد.

از این رو اگر مایل به انجام این کار هستید و قصد اصلاح در فرم دندان ها دارید پس از دریافت مشاوره از کلینیک دندانپزشکی در کرج در صورت وجود مشکلات در ظاهر دندان ابتدا می بایست به روش های ارتودنسی شکل دندان ها اصلاح و مرتب گردد .

  • ۹۷/۰۸/۰۳
  • شمسی فرهادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی